6.6.15

Lifehacks - ułatw sobie życie!


Każdy szuka sposobu na to, aby ułatwić sobie w pewien sposób życie. Jedni preferują wsadzać do zamrażarki ubranie z przyklejoną gumą do żucia po to, by odpadła, a inni zaś używają kodu motherlode w Simsach (no co, to też ułatwienie, nie?). Na świecie żyje siedem miliardów ludzi, a każdy z nich ma swoje pomysły na to, jak niektóre czynności zrobić krócej, oszczędniej i dokładniej. Poprzez serię lifehacks (słowo to nie ma swojego odpowiednika w języku polskim) postaram się pokazać wam, że poprzez kombinowanie również możemy dojść do celu krótszą, często również łatwiejszą drogą.


1) Po szkole przychodzimy do domu, przebieramy się w coś wygodnego, jemy obiad i zabieramy się do nauki. W międzyczasie odwiedzamy jeszcze ze sto razy kuchnię, przeglądamy wszystkie możliwe media społecznościowe i spędzamy długie godziny wisząc na telefonie z koleżanką. A zadanie domowe? A nauka? I choć koniec roku za pasem, od września wiele osób znów napotka ten przykry problem i co parę miesięcy powracające pytanie: jak się uczyć, aby się nauczyć? Z pomocą przychodzi ten poradnik, którego autor w jasny sposób pokaże wam, jak zachować dyscyplinę oraz przyswajać wiedzę w przyjemny sposób.

2) Zawsze śmieszyło mnie to, gdy ktoś z katarem chodził w maju do szkoły - do tego roku. Od zeszłego miesiąca męczy mnie okropny ból głowy spowodowany zapchanym nosem, poranne drapanie w gardle i podła chrypa, która odbiera głos w najmniej oczekiwanym momencie. A jednak, jest coś takiego jak letnie choróbsko. Ten filmik pokaże wam 5 sposób na to, jak pozbyć się przeziębienia w mgnieniu oka.

3) Gdyby latem nie było komarów, ludziom żyłoby się znacznie lepiej. Problem z tymi natarczywymi owadami w idealny sposób ilustruje ten mem. No niestety, natura postanowiła nas właśnie w ten sposób ukarać, zamieniają każdy letni wieczór z krwistą masakrę. Dosłownie. Poznajcie sposób na to, jak skutecznie chronić się przed komarami.

4) I choć te lifehacki napisane są w języku angielskim, ilustracje sprawią, że nie będziecie mieć większego problemu z ich zrozumieniem. Owych sposobów na ułatwienie codziennych prac jest aż 45, a niektóre z nich są wprost genialne - przyznam szczerze, że nawet ja osobiście bym na takie nie wpadła!

5) Istnieją produkty, które przez całe życie nieprawidłowo kroiliśmy/obieraliśmy i jedliśmy. Znacie to uczucie, gdy dowiadujecie się, że przez ileś tam lat swojej ziemskiej tułaczki nie robiliście czegoś w dany sposób, a męczyliście się jak reszta społeczeństwa? Ja ostatnio miałam coś podobnego z mlekiem (zamiast nalewać go bokiem robiłam to tak, jak pokazują reklamy i reszta świata), które za Chiny nie chciało się zmobilizować do tego, aby nie zatapiać kuchni. Całe życie w błędzie...

  Masz jakieś swoje sposoby na to, aby ułatwić życie? Czy w twoim rodzinnym domu stosuje się ciekawe i intrygujące triki mające na celu zwalczenie czegoś lub zrobienie pewnych czynności szybciej? Koniecznie podziel się ze mną swoją wiedzą! Niech żyje nam się łatwiej :)

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam te wszystkie lifehacki (czy to się w ogóle odmienia?) niektóre z nich są aż nadto oczywiste, a ja o nich nie miałam pojęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja obieram cebulę z otwartą buzią... ;) tak o - po prostu i oczy płaczą mniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sensie oddycham buzią, nie nosem :)

      Usuń
    2. A o tym też słyszałam! Takie oczywiste, ale geniuszem był ten, co na to wpadł, serio :)

      Usuń
  3. Ooo o tym, jak się uczyć by się nauczyc - dziś mi sie przyda :D pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby egzamin? Test? Zaliczenie? U mnie na szczęście już spokój, ale było naprawdę gorąco!

      Usuń