13.12.15

#zabij_nudę w Internetach


Śniegu nie ma, zimy brak, lecz towarzyszy nam za to wietrzna i deszczowa pogoda. Najlepiej jest zaszyć się w domu pod kocykiem, nie wychodzić na zewnątrz i umilać sobie czas grzebiąc w Internecie. Stąd powstała inicjatywa publikacji drugiego postu z serii #zabij_nudę. O czym będę dziś prawić? Ano, przygotowałam dla was kolejne zestawienie linków, które są godne waszej uwagi. Znajdziecie tu coś dla ciała, ale i dla ducha - wszystkiego po trochu. Ostrzeżenie. Odwiedzenie jednego z nich powoduje niekontrolowaną chęć dalszego przeglądania!

Dla ducha


1) To pytanie zadaje sobie każdy pracocholik. Jak dobrze wypoczywać? Możemy dobrze się odżywiać, uprawiać sport, unikać używek, lecz i tak będziemy odczuwać zmęczenie. Ania radzi, by po pierwsze wrzucić na luz, a po drugie wyciszyć się, Poznajcie jej inne sposoby na to, by zrelaksować się, nie tylko fizycznie.

2) Życie bez smartfona - dla mnie to coś niewyobrażalnego. Jeśli lubicie czytać tego typu historie napisane z przymrużeniem oka, to coś dla was. Dla mnie tekst jest niezwykle zabawny, lecz perspektywa tego, że wkrótce na dobre uzależnimy się od naszych telefonów sprawia, że przebiega mnie dreszcz.

3) Na zachodzie restauracja, mieszkanie, a nawet klub w kościele to norma. U nas coś podobnego wywołałoby z pewnością ogromne oburzenie, lecz w Niemczech budynkom sakralnym, które przestały służyć wiernym daje się drugie życie. Przyznaję, że to dość niekonwencjonalny sposób, by niedzielny obiad konsumować na ołtarzu w otoczeniu witraży, ale dodam, że chciałabym kiedyś spróbować!

4) Człowiek to istota zawistna. I pomimo wszelkich apeli, kampanii społecznych, kazań i wykładów - tak było, jest i będzie. Ania stworzyła genialny poradnik. Tylko osiem kroków dzieli cię od tego, byś stał się znienawidzonym przez społeczeństwo. Chcesz je poznać? Zajrzyj na blog owej autorki!

5) Dlaczego warto mieć kota? Argumentów za jest co najmniej tyle, ile gwiazd na niebie. Zresztą, wątpię, by kogoś trzeba przekonywać o tym, jak wyjątkowe oraz piękne są te zwierzęta. Jeśli jednak nie potraficie się zdecydować bądź macie jakieś wątpliwości zapewniam, że przez autorkę niebopauli.blogspot.com zostaną one rozwiane.

6) Depresja to choroba jak każda inna. To nie "bycie w dołku" czy po prostu słabszy dzień. Bardzo dobrze obrazuje to Paula w poście Była chora. Fakt, wpis powstał w ramach akcji #walczezdepresją, o której w szerszym wymiarze możecie przeczytać tutaj, lecz daje do myślenia oraz zmusza czytelnika do refleksji. Gorąco polecam.

7) Jak to jest zwiedzić Budapeszt w 72 godziny? Czy jest to możliwe? Autorzy bloga Banialuki.net opracowali praktyczny przewodnik po tymże mieście. Magię tego miejsca idealnie wyraziła Ania: "Nasz drugi pobyt w Budapeszcie uzmysłowił mi, że mogłabym tu zamieszkać.". Wpis z pewnością okaże się przydatny dla wszystkich tych, którzy planują odwiedzić stolicę Węgier.

Dla oka i ciała


1) Dziś u mnie na pierwszy miejscu Paulina ze swoimi pięcioma tapetami na telefon i tablet. Zapewniam, że każdy esteta (i nie tylko!) znajdzie tę jedną jedyną, która będzie zdobiła jego ekran przez długi czas. Na końcu posta autorka onelittlesmile.pl zamieściła jeszcze odnośniki do innych prac, które również można pobrać za darmo.

2) Wszystko to, co publikuje Magda tylko pogłębia moje uzależnienie od jej prac. Chyba powinnam zablokować sobie dostęp do jej bloga dla własnego dobra :) Post, który dzisiaj polecam powstał dla wszystkich tych osóbek, które lubią ozdabiać swoje mieszkanko zgodnie z panującą aurą oraz w nawiązaniu do corocznych uroczystości. Ja już pobrałam świąteczne plakaty jej autorstwa, a ty?

3) A skoro już o grafice do druku mowa, Mavelo.pl jest moim najnowszym odkryciem. Perełką, która czekała na mnie cierpliwie. Perełką, którą została odnaleziona. Jeśli lubicie gapić się w obłoki, podziwiać nocą niebo, a w waszych mieszkaniach dominują motywy kosmosu - ten post został stworzony z myślą o was! Plakaty z gwiazdami do wydrukowania to strzał w dziesiątkę dla wszystkich następców Kopernika :)

4) Jestem kawoszem i mówię o tym otwarcie. Dla mnie rozpoczęcie dnia bez tego boskiego napoju nie istnieje. Co ranek upajam się aromatem mojej ulubionej małej czarnej. Jeśli szukacie inspiracji bądź jesteście znudzeni rutyną, poznajcie post, w którym Anita przedstawia 9 pomysłów na pyszną kawę. Warto zajrzeć, a tym bardziej wypróbować!

5) Mam bzika na punkcie tego co ładne, przejrzyste, ale i oryginalne, dlatego w dzisiejszym zestawieniu nie mogłam pominąć postu Karoliny o 6 darmowych fontach dekoracyjnych. Czcionka to coś, co w dużym stopniu nas reprezentuje, stąd kładę na nią tak ogromny nacisk. Te, przedstawione przez autorkę pasjekaroliny.pl, są wyjątkowe nie tylko dlatego, że nie trzeba za nie płacić, lecz są przede wszystkim urocze!

6) Jeśli lubicie rzeczy kreatywne, przepis na zawieszki na choinkę własnej roboty będzie z pewnością czymś, co was zainteresuje. Materiałów potrzebnych do stworzenia tych cudeniek jest naprawdę niewiele, lecz efekt końcowy z pewnością będzie niesamowity. To piękne uczucie podziwiać coś, co zrobiło się samemu.

7) Każda osoba kochająca czytanie (i mruczące kuleczki) powinien zajrzeć na polecanego przeze mnie parę punktów wcześniej bloga mojej imienniczki, Weroniki, która udostępniła kocie zakładki do książek do wydrukowania. Rzecz jasna, cała ta procedura jest darmowa, a efekt zniewalający. Dla tak ładnych gadżetów aż chce się sięgnąć po lekturę!

Która z pozycji zainteresowała was najbardziej? Nie muszę chyba dodawać, że mi wpadły w oko kocie zakładki. Myślę, że każda osoba, która zna mnie dłużej przeczuwała, że wybór padnie na coś, co związane jest z naszymi puszystymi czworonogami. A może i wy znaleźliście coś, co waszym zdaniem jest godne polecenia? Jeśli tak to zachęcam do tego, aby podzielić się linkiem w komentarzach.

12 komentarzy:

  1. I mi wpadły w oko te kocie zakładki :)
    Zaraz chyba pokaczę po linkach bo prawie wszystko mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja mam bzika na punkcie kociaków :) Zachęcam do tego, by, jak to ujęłaś, "poskakać" po linkach. Wszystkie są warte uwagi.

      Usuń
  2. O proszę, dziękuję za polecenie! :) Reszta linków bardzo przypadła do gustu, niektóre zapisałam już sobie w elektronicznej kieszonce (Pocket).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym nie poleciła Twojego posta, miałabym wyrzuty sumienia do końca życia. Wartościowe wpisy trzeba polecać i udostępniać dalej, po prostu :)

      Usuń
  3. Ale mi się miło zrobiło, serdecznie dziękuję za polecenie i za miłe słowa :)) Bardzo fajne zestawienie, te zawieszki na choinkę są mega! I nie tylko zawieszki, dużo tu inspirujących linków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki przegląd po ciekawych postach jest bardzo inspirujący, szczególnie spodobały mi się linki z drugiej części. Wciąż zachwycam się świątecznymi plakatami, fontami (mam hopla na punkcie pięknych fontów) i zakładkami z kotami. Są piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stąd naszła mnie idea stworzenia czegoś dla fanów czytania, ale i dla miłośników grafiki. Udało się, co mnie bardzo cieszy! :)

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy wpis ;) Dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Weronika, pięknie dziękuję za polecenie linka do wpisu o 72 godzinach w Budapeszcie :) Jeżeli kiedyś będziesz się tam wybierać i potrzebujesz porady - służymy pomocą. Btw - świetne polecenia, właśnie drukują się kocie zakładki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Budapeszt w 72 godzinach, brzmi kusząco więc zajrzę i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń